NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

2. října 2008

Call of Pripyat [Doplňky]


Ukládání pozic a screenshotů do kořenového adresáře
Download: dropbox

Úprava souboru fsgame.ltx, díky němuž je nově umožněno automaticky ukládat veškeré uložené pozice a nasnímané obrázky přímo do složky _appdata_ v hlavním herním adresáři. Sem se navíc budou ukládat i logovací soubory nutné pro diagnostiku možných pádů hry [více informací v sekci Informace, odstavec Jak hlásit chyby]. Soubor po stažení stačí nakopírovat do složky s nainstalovanou hrou a povolit přepis původního souboru fsgame.ltx.

POZNÁMKA: Tento doplněk je vhodný zejména pro majitele Windows 10, kdy kvůli změnám v systému došlo k omezení zápisu do adresáře Program Files, sloužícího jako úložiště pro všechny uložené herní pozice, screenshoty a logovací soubory.


___________________________________________________________


FOV Switcher
Autor: MacroN
Download pro aktuální verzi DMP: FOV 67 - FOV 75 - FOV 85
Download pro nemodifikovanou hru: dropbox nebo ftp
 
Jedná se o zajímavou a užitečnou utilitu, schopnou změnit úhel zorného pole [což v praxi znamená, že postava bude držet zbraně dál od těla a celkově se zlepší periferní vidění]. Archiv po stažení stačí rozbalit a jeho obsah nakopírovat do hlavního adresáře s nainstalovanou hrou. Pak už jenom spusťte soubor fov_switch.cmd, z nabídky vyberte svoji verzi hry a zvolte míru FOV. Výchozí hodnota je 67 [první obrázek]; během hry se nejvíc osvědčila hodnota 75 [druhý obrázek]. Při vyšších nastaveních může docházet k deformaci obrazu po stranách nebo k nedokreslování pažeb dlouhých zbraní.

V případě, že se rozhodnete pro navýšení FOVu v aktuální verzi DMP Altera, použijte odkazy z prvního řádku, kde jsou obsaženy i upravené konfigy nově přidaných zbraní. Zvolený archiv po stažení rozbalte a složku bin společně se složkou gamedata překopírujte do hlavního adresáře s nainstalovanou hrou a povolte přepis všech potřebných souborů. Oproti předchozí metodě už není potřeba žádných dalších kroků.

POZOR! Ke správné funkci FOV doplňků je potřeba mít nejnovější DMP 4 [i s případnými aktualizacemi – viz sekce Modpacky]. V opačném případě bude hra nestabilní a může docházet k pádům.


___________________________________________________________


HUD indikátory
Varianty:
Kompletní HUD včetně quickslotů    [stáhnout]
Kompletní HUD bez quickslotů    [stáhnout]
Kompletní HUD bez minimapy   [stáhnout]
Kompletní HUD bez minimapy a quickslotů   [stáhnout]
Minimapa s indikací hluku a počtu NPC    [stáhnout]
Minimapa bez indikace hluku a počtu NPC    [stáhnout]
Ukazatel munice včetně minimapy    [stáhnout]
Ukazatel munice bez minimapy    [stáhnout]
Pouze quicksloty    [stáhnout]
Výchozí [bez aktivního HUDu]    [stáhnout]

Požadovaný archiv stačí po stažení rozbalit a nakopírovat přes stávající gamedata složku s DMP.  Podrobnější informace ohledně jednotlivých variantách najdete v tabulce.

___________________________________________________________


Opětovná aktivace ambientní hudby
Download: ZDE

Doplněk k opětovné aktivaci ambientní hudby [hudba přehrávající se během hry na pozadí]. Soubor stačí po stažení nakopírovat do adresáře gamedata\configs


___________________________________________________________


Tečkový zaměřovač
Download: ZDE

Náhrada původního křížového zaměřovače za variantu s jednoduchou tečkou. Vhodné zejména pro hráče preferující minimalistický styl zobrazování. Archiv po stažení stačí rozbalit a gamedata složku překopírovat přes stávající gamedata složku s DMP.

___________________________________________________________


Opětovná možnost rychlého ukládání a nahrávání hry
Download: ZDE

Ve výchozím DMP je vypnutá možnost rychlého ukládání a nahrávání. Ve hře se totiž vyskytuje chyba, která zaviňuje, že se v určitých případech nemusí zapsat všechny potřebné údaje a uložená pozice se tak nenávratně zničí. Pokud ale rychlé ukládání a nahrávání chcete opět aktivovat, stačí po stažení archivu jeho obsah rozbalit a složku gamedata z něj překopírovat přes gamedata složku s DMP.

___________________________________________________________


Textury okruží plynových masek 
[aktualizace 15.7.2017]
Download [základní DMP verze]: varianta A - varianta B - původní vzhled 
Download [rozšířená DMP verze]: varianta A - varianta B - původní vzhled

V archivech se nachází textury měnící vzhled okruží plynových masek. Výchozí celoobrazovkové zamlžené sklo si tak můžete vyměnit například za variantu s průzory. Každý typ vesty má navíc svůj vlastní druh textury, takže například stalkerská vesta bude mít jiné okruží než vesta armádní.

Poznámka: Pokud jste si stáhli kompletní verzi DMP s aktivním AtmosFear a Absolute Nature pluginem, nezapomeňte volit mezi variantami přímo určenými pro rozšířenou verzi DMP. V opačném případě stahujte variantu pro základní DMP verzi. Budete-li se chtít vrátit k původní verzi bezokrajových zamlžených textur, stáhněte a použijte třetí variantu ("původní vzhled").



___________________________________________________________

 
Alternativní záměrná osnova optiky PSO-1
Autor: Gnomus
Download: červená - zelená

Archiv s požadovanou barevnou variantou po stažení rozbalte a složku gamedata překopírujte přes stávající gamedata složku s aktivním DMP.
Obrázky jsou ilustrativní.


___________________________________________________________


Odstranění zvuku noktovizoru
Download: dropbox

Doplněk, po jehož aplikaci nebude zapnutý noktovizor vydávat zvuk. Po stažení a rozbalení archivu stačí složku gamedata překopírovat přes gamedata složku s aktivním DMP.

___________________________________________________________


Klasické textury optik
Download: dropbox

Náhrada stávajících textur optik za standardní textury od GSC s černým pozadím. Archiv po stažení rozbalte a složku gamedata překopírujte přes gamedata složku s již nainstalovaným modpackem.

___________________________________________________________


Alternativní světlo baterky
Autor: Radek Berdych
Download: gamebanana.com

Složky configs a textures překopírujte do hlavní gamedata složky s nainstalovaným modpackem. V případě potřeby si původní soubory light_night.ltx [configs\models\objects] a internal_light_torch_r2.dds [textures\internal] zazálohujte.

103 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

nejde stahnout ukazatel typu munice a strelby

Datastor řekl(a)...

Odkazy na zobrazení HUDu prošly s novou verzí DMP kompletním předěláním. V tuhle chvíli by už měly fungovat bez problémů.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, pokud si přidám do DMP HUD, a potom se ho později rozhodl odstranit, je nějaká možnost, jak to udělat, tak abych nemusel začít hrát od začátku? (napadá mě odstanit soubory HUD nebo to přepsat znovu DMP)

Datastor řekl(a)...

Stačí si z DMP nakopírovat složku ui, ale pro úplnost jsem původní verzi dodal k ostatním variantám.

Tomas Hrisko řekl(a)...

Ahoj chci se zeptat kdy bude nastahnuti opravni patch na Atmosfear 3

Datastor řekl(a)...

Podle všeho už brzo. Ještě pořád totiž probíhá testování.

Datastor řekl(a)...

Problém bude určitě - ten zoom u zbraní je kvůli FOV Switcheru, jinak by se se základním FOVem obraz při míření přibližovat neměl. Jde to poměrně snadno upravit ručně, u všech zbraní bez optik si přepiš hodnotu u řádku scope_zoom_factor na 100 (v případě, že sis FOV nastavil na 75). Ale pozor, může pak dojít k tomu, že půjde částečně vidět skrz model rukou.

Anonymní řekl(a)...

pújde mi DMP aj s COMPLETE modem alebo sa to musí inštalovat zvlášť

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, potřebuji pomoc. Když sem do hry vložil AtmosFear 3 spolu s nejnovějším DMP a DMP pluginem a začal novou hru, stromy, keře, zbraně a NPC se staly neotexturovány. Najednou jsou fialoví. Nevíte někdo co s tím?

Datastor řekl(a)...

Ad 1: Pokud do hry nakopíruješ jenom textury, tak půjde všechno.

Ad 2: Zkontroluj si, jestli máš v DMP pořád původní složku details. Bez ní si hra nemůže najít textury ke stromům a proto je nahradí za výchozí jednobarevnou.

Anonymní řekl(a)...

Chybí mi tam složka details.

Datastor řekl(a)...

Tak ji stačí nakopírovat z originálního (nejnovějšího) DMP a pak by se textury už měly zobrazovat bez potíží.

Anonymní řekl(a)...

Tak všechno funguje, stromy, keře a NPC jsou tak jak maj bejt, ale zbraňě jsou furt fialový.

Anonymní řekl(a)...

Jo, dobrý. Už jsem to vyřešil.

valda123 řekl(a)...

Takže stačí když do dmp chci dát jinej mod, dát jen textury? Jen to? Nic jinýho?

Datastor řekl(a)...

No pokud chceš jenom odlišnější textury, tak to samozřejmě stačí.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím, mám dotaz k HUD, stahl jsem si kompletní (mám tak hru raději) ale zjistil jsem, že se zbraň překrývá s ukazatelem munice. Sice to ničemu nebrání, ale na mě to působí rušivě. Je nějaký jednoduchý způsob, jak příslušný soubor editovat a pohnout buď ukazatelem či zbraní tak aby se nepřekrývaly ? Možná by bylo jednodužší zbraň šoupnout maličko doleva.

A trochu po lopatě prosím, jsem v tomto laik :). Resp. je v mých silách takový edit dle návodu provést ?

Díky.

Datastor řekl(a)...

Pozice indikátorů taková byla i v základní hře - sice by je šlo šoupnout jinam, ale musel by sis jejich novou pozici přepočítávat a seřídit tak, aby pruhy nevyčnívaly z okna. Pokud budu mít čas, tak se na to někdy podívám, ale teď bohužel ne.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím, len by som rád upozornil, že DMP ide spolu s AtomosFear-om aj na Steam verzii bez problémov. Ban učtu dostanete za cheatovanie na VAC chránených serveroch, nie za modifikácie hry. To by som ho ja musel mať už dávno.
Inak Datastorvi vďaka za skvele odvedenú prácu ako vždy.

Datastor řekl(a)...

Modifikování samo o sobě na Steamu nevadí, horší je to v případě *.dll knihoven (a ty právě nejnovější AtmosFear obsahuje). Dokonce k jednomu banu právě kvůli modifikování knihoven málem došlo, ale Steam podpora udělila výjimku - takže na to radši pozor.

Jinak je samozřejmě používání "normálních" modifikací (včetně DMP) bez problému a ban nehrozí.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, možná to tu někdo už řešil, ale nenašel jsem.. Všechno mi funguje DMP + AtmosFear 3 a patch. Ale v dálce je všechno šíleně rozmazané. Vlastně to není ani tak v dálce ale docela blízko mi příjde :D Nějaká rada prosím? :)

Datastor řekl(a)...

Mohl bys sem nalinkovat pár obrázků, ať se na to můžu podívat? Při testování jsem na rozmazání nikde nenarazil, až na dočítání textur vlivem omezení herního enginu.

Anonymní řekl(a)...

http://www.pixhost.org/show/2976/10451803_ss_peka_12-11-11_13-31-22_-zaton.jpg

http://www.pixhost.org/show/2976/10451804_ss_peka_12-11-11_13-31-31_-zaton.jpg

http://www.pixhost.org/show/2976/10451806_ss_peka_12-11-11_13-31-40_-zaton.jpg

http://www.pixhost.org/show/2976/10451808_ss_peka_12-11-11_13-31-48_-zaton.jpg

http://www.pixhost.org/show/2976/10451809_ss_peka_12-11-11_13-32-12_-zaton.jpg

http://www.pixhost.org/show/2976/10451811_ss_peka_12-11-11_13-32-26_-zaton.jpg

http://www.pixhost.org/show/2976/10451812_ss_peka_12-11-11_13-32-34_-zaton.jpg

Je tam zrovna mlha, ale takle se to zobrazuje i bez milhy..

Datastor řekl(a)...

Zřejmě to bude kvůli nastavení grafiky - pokud zapneš DX10, tak se hra takhle rozmazává (a to i během přebíjení zbraní). Zkus zapnout konzoli (vlnovkou pod Escapem) a napsat do ní příkaz r2_dof_enable off.

Anonymní řekl(a)...

No mám DX11, ale nikdy před tím to nedělalo.. Jako rozostření během přebíjení a míření ano.. Ale né takle. Jestli to není tím atmosfearem + DX11 :) no asi nedá se nic dělat..

Datastor řekl(a)...

Plugin by na tohle mít vliv neměl. Zkus renderování přenastavit na DX9 a podívat se, jestli se obraz bude rozostřovat i potom.

Anonymní řekl(a)...

Skoda len, ze Atmosfear nieje urobeny tak, aby sa dal dat do kazdeho modu, samozrejme ze sa to ani neda.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím som tu nový, tak ak je moja otázka hlúpa tak ma prosím šetrite :) Ide o to že som si do CoP stiahol ako aj DMP (hra je teraz fakt hardcore ;-)), tak aj Atmosfear 3. Problém je že po nahodení Atmosu v nastaveniach grafiky mám na výber len statické osvetlenie :( Navyše pri zapnutí hry mi vyhodí toto: The procedure entry point ttapi_RunAllWorkers could not be located in the dynamic link library xrCPU_Pipe.dll, hra sa však aj napriek tomu zapne po odkliknutí OK.

Datastor řekl(a)...

A stahoval sis k AtmosFearu ještě DMP plugin, co jsem linkoval nahoře? AF sám o sobě s modpackem nefunguje, což by vysvětlovalo tyhle problémy (navíc je potřeba držet se přesně podle návodu, co jsem tady taky uvíděl).

Anonymní řekl(a)...

Yop vsetko podla navodu :( Daju sa zalohovat savy? Ak ak skusim reinstal ak nie kaslem nato :(

Datastor řekl(a)...

Pročti si informace z horní záložky, tam jsem pozici savů popisoval. Hlavně je potřeba nakopírovat si do hry i všechny *.dll knihovny z AtmosFearu.

Anonymní řekl(a)...

kde se dá prosimtě stáhnou DMP 1.6 ten novej se mi nějak nezamluvá vzal sis až moc příklad ze survival packu a je to skoro nehratelný ale jinak děláš skvělou práci

Anonymní řekl(a)...

Zdravím, chtěl bych se zeptat, šlo by do hry nějakým způsobem přidat i nový NanoHUD z AtmosFearu? (momentálně používám DMP + AF3 + Kompletní základní HUD)

Datastor řekl(a)...

Šlo, ale bylo by to pracnější a mně zrovna moc nevyhovoval. V modpacku je navíc v základu HUD v podstatě neaktivní, vyjma ukazatelů v inventáři (kvůli prohloubení atmosféry).

Tomáš řekl(a)...

Je vhodné kombinovať navzájom atmosfear, absolute nature a panoramic ? dosiahnem takto najvyššej kvality? lebo pozeram ze napr panoramic upravuje textury sky tak že či nezasiahne do peknych obloh atmosfearu. dakujem

Datastor řekl(a)...

Tohle už řešit nemusíš, AtmosFear totiž textury z Panoramicu obsahuje. S Absolute Nature ale konflikty nebudou, tyhle dvě modifikace se můžou navzájem kombinovat bez sebemenších potíží.

Anonymní řekl(a)...

Ještě by to chtělo AI MOd. :)

Datastor řekl(a)...

Ta jedna nebo dvě modifikace na AI, co se vůbec objevily, jsou natolik nestabilní, že je do DMP zařazovat nebudu. Potíže se objevovaly i při plnění úkolů, kdy běžně neutrální postavy na hráče začaly zničehonic útočit.

Anonymní řekl(a)...

To je škoda, ale i tak super real mod. díky. :)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Datastor prosím ta kde môžem upraviť tmu :D Nič Neni vidieť.Vopred dik

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
buď koupením helmy s noktovizorem a nebo baterkou; lepší radu dát nemůžu. Noci jsou tmavší záměrně a rozhodně je takhle chci nechat i v budoucnu.

Anonymní řekl(a)...

Už som si zvykol.Aspon to má dobrú atmosféru.

Anonymní řekl(a)...

Promin ale mam problem s tim FOV Switchem nefunguje zkusil sem snad vše .... tak te chci požadat o přesnej navod jak to udělat pač me fakt štve jak ma tu zbraň nalepenou na xichtu předem děkuju za odpoved

Datastor řekl(a)...

Vždyť je návod přímo v popisu. Rozbal obsah archivu, soubory nakopíruj do hlavního adresáře se hrou a spusť fov_switch.cmd. Objeví se ti seznam voleb v závislosti na verzi hry a aktuálním patchi (Call of Pripyat, patch 1.6.02). Odpovídající číslo jenom přepiš, potvrď Enterem a pak by se FOV měl nastavit. Akorát se rozhodí přiblížení kamery během míření.

Anonymní řekl(a)...

Mě ten FOV také nejde nemůže na to vliv crackuntá verze nebo snad něco s tím false/true ? Prosím o pomoc :(

Unknown řekl(a)...

Nzadar Daty chcem sa spýtať či mi pôjde doplnok plynovej masky a optiky aj na SoCh?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
rozhodně ne. Proto je tenhle doplněk jenom v CoP sekci (což platí obecně i pro všechny ostatní).

Datastor řekl(a)...

Ještě k tomu dotazu s FOVem - nenapadá mě, co by na jeho funkci mohlo mít vliv. Zkus si přímo z fov_presets složky překopírovat (kupříkladu) 1602_fov83.dll (hlavně se ujisti, že máš 1.6.02 patch) a soubor přejmenuj na XrGame.dll - originální soubor samozřejmě zazálohuj, kdyby náhodou došlo k problému. V9c ale poradit nedokážu, protože ať už na Steam verzi, tak ani na krabicovce s jeho aktivací nebyly sebemenší potíže.

Anonymní řekl(a)...

Paráda takhle mi to funguje díky moc :)

Anonymní řekl(a)...

Jde dohromady atmosfear a absolute nature ? :)

Datastor řekl(a)...

Jde, ale momentálně jsou soubory funkční jenom pro momentálně neuveřejněnou DMP verzi 3.5. Ta bude k dispozici po víkendu.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
to jsem rád. I tak se ale vyplatí počkat právě na revidovanou verzi.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Daty v jakém pořadí mám instalovat Atmosfear a Absolute Nature ? Když jsem Lite verzi nakopíroval přes gamedata složku s DMP 3.66 s atmosfearem padalo to a nešlo hrát. :( Díky za odpověd.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
na pořadí nijak extra nezáleží. Důležitější je instalovat složky s tou kterou modifikací samostatně mimo DMP adresář, opravdu důkladně se řídit podle pokynů v doplňcích a až potom soubory kopírovat do DMP. AtmosFear a Absolute Nature ale mezi sebou vzájemně nekolidovaly (resp. neobsahovaly soubory, co se navzájem přepisovaly).

Anonymní řekl(a)...

Paráda děkuju konečně to mám komplet. A jak jsem zjistil Absolute nature si odebralo neco z uz tak hubených skrýší ve Volkově už není Kalach O.o :(

Datastor řekl(a)...

Absolute Nature výskyt výbavy nijak nemění - to byla moje práce (právě pro účely DMP).

Anonymní řekl(a)...

Mám takový malý poznatek možná už jsi ho také zaregistroval ale Atmosfear je velmi rizikový pro NPC která s hráčem dělají questy mimo základny kolikrát sw stane že se po skončení questu domu nikdo z nich nevrátí protože ej zastihne emise nebo horda zombíků, týká se to např Lovce ze Skadovsku nebo strejdy Jara :)

Datastor řekl(a)...

Ono je v AtmosFearu i několik dalších problémů, co má větší nebo menší dopad na hratelnost nebo na okolní postavy. To je taky důvod, proč ho dodávám jenom ve formě doplňku s úpravou několika souborů a nenachází se v základní verzi modpacku. Těmhle problémům jde ale částečně předejít nastavením větší prodlevy ve spouštění emisí a zakázání dalších (spady a psi bouře). Každopádně díky moc za reakci.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Daty při updatu na poslední verzi DMP jsem svoje absolute nature full nechal jak je ale něco se tam stalo a hra pokaždé při přiblížení tunelu s Psi zážením v Jupiteru spadne zkusím si reinstalovat AN a pak dám vědět.

Anonymní řekl(a)...

Tak opětovná instalace Absolute nature nepomohla. V nejnovější verzi DMP je pravděpodobně nejaký malý zádrhel kolem toho tunelu v Jupiteru.

Datastor řekl(a)...

To ale bohužel nemůžu zjistit bez výpisu z logu. Je taky možnost, že to je nějaká chyba přímo v Absolute Nature, a v tom případě by opravu musel vydat sám autor. Ten výpis z logu mi ale pro jistotu pošli.

Anonymní řekl(a)...

Ajaj a to najdu kde ? Začalo to až s DMP 3.69 v 3.66 to s absolute nature nemelo problém. Hra mi úplně spadne tak nevím jak se podívat do konzole.

Datastor řekl(a)...

V konzoli nenajdeš nic, na nalezení logu jsou rady v informační záložce (část "Jak hlásit chyby").

Anonymní řekl(a)...

[error]Expression : pm->m_animations.size()
[error]Function : player_hud_motion_container::load
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\player_hud.cpp
[error]Line : 92
[error]Description : motion not found [abakan_idle_bore_w_gl]

Anonymní řekl(a)...

Snad je to co potřebuješ bylo to s dnešním datem. :)

Datastor řekl(a)...

Je to ono, díky. Podívám se na to.

Anonymní řekl(a)...

Jsi bourák, v tak krátkém čase a s takovou ochotou jsi vyřešil muj individuální problém, paráda, vážně ti moc děkuju ! :)

Datastor řekl(a)...

Rádo se stalo. U Stalkera víc než kde jinde platí, že i individuální problém se může stát problémem globálním, takže radši tuhle opravu zahrnu i do dalšího updatu. Ještě jednou díky za nahlášení.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Daty jsem tu zase :( S nejnovětší Alterou, atmosefearem, absolute nature - bez pripyate, fovem a tvým opravným akaban fixem se nemohu dostat z tunelu do pripryate, až budeš mít někdy čas tak tady je výpis a díky :)

[error]Expression : cross_table().header().level_guid() == level_graph().header().guid()
[error]Function : CAI_Space::load
[error]File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\ai_space.cpp
[error]Line : 113
[error]Description : cross_table doesn't correspond to the AI-map

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
tohle je problém nekompatibilního all.spawnu z hlavní spawns složky. Zkontroluj si, jestli sis do DMP nepřidával ještě něco navíc z Absolute Nature a jestli sis dodal i DMP plugin právě pro AN (bez něj by k tomuhle problému docházelo). Problém by nastal i v případě, kdybys hru hrál nejdřív bez AN a pak se rozhodl, že ho do modpacku vložíš dodatečně (nebo naopak - nejdřív s AN a pak bys ho v průběhu hry odstranil).

Anonymní řekl(a)...

Aha no tak plugin by tam byla ale jak říkáš v průběhu hry jsem AN obnovoval což je zřejmě ten kámen úrazu takže se do Pripyatě nedostanu a musím znovu :'( Jinak díky za informaci :)

Datastor řekl(a)...

Znovu nemusíš, stačí jenom nainstalovat všechny doplňky plus Absolute Nature tak, jak jsi to dělal dřív. Tzn. pokud jsi hrál s AN už od začátku, dodrž postup u odkazů k AN a pak by se ti hra měla načíst klasicky bez problémů. Pokud jsi hrál bez AN, tak stáhni DMp znovu a AN do něj jednoduše nepřidávej (případně si dodáš jenom další doplňky z minula, jako třeba AtmosFear a další).

Anonymní řekl(a)...

Aha problém bude pravděpodobně v režimech AN v jednotlivých oblastech když jsem před obnovováním měl Jupiter - green a ted ho mám default může to mít tenhle dopad ?

Datastor řekl(a)...

To ne, na texturách nezáleží (tam se mění jenom povrch terénu, ne přímo obsah geometrie levelu).

Anonymní řekl(a)...

Tak to jsem bezmocnej opravdu to mám stejné až na akaban fix ale i tak díky moc :)

Anonymní řekl(a)...

No nicméně když teď odstartuji novou hru tak se to znovu nestane nebo stane ?

Datastor řekl(a)...

Nemělo by - když jsem před nějakou dobou DMP i s Absolute Nature (a i bez něj) testoval, tak k těmhle potížím nedocházelo a i mise v tunelu proběhla naprosto v pořádku. Problémy byly až na konci Pripjatě a ty jsem (i když ne ideálně) obešel v DMP pluginu.

Strašiak řekl(a)...

Ahoj, chcem si stiahnuť klasické textury optík, ale odkaz nefunguje. K predošlým príspevkom o tuneli doplním, že aj mne sa pred anomáliami zasekli NPC, chvíľu som nevedel, čo s tým, po čase sa pohol Váňa, potom aj ostatní. Keď som to skúsil znova, znova sa zasekli. Po otvorení ďalšej sekcie vypínačom a stretu s krysami sa rozbehli za mnou. Mám AN Lite.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
odkaz jsem aktualizoval, díky za upozornění. Problém se zaseknutím postav v tunelu souvisí s nějakou chybou v základní hře. Obecně se AI ve Stalkerech v uzavřenějších prostorách nechová zrovna ideálně.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, rád bych si pozměnil bundu banditů tak aby šla modifikovat minimálně jako černý pášť, bohužel stránka kde by měl být Outfit converter, není dostupná a v přepisování configu outfit si umím oblečení maximálně zlevnit a rozšířit kapsy na artefakty. Za nějakou radu bych byl moc rád, díky :)

Anonymní řekl(a)...

Zase já. Prosím tě varianta C která by mě měla vrátit k téměř čistému pohledu skrz masku tak nějak nefunguje, hra padne a musím se vrátit k A nebo B. Používám Atmosfear a svědomitě stahuju pouze ze řádku odkazů jemu určeným.

Datastor řekl(a)...

To je zvláštní. Co se objevilo v logu za výpis?

Vektor řekl(a)...

ahoj, mam taky problem ze mam atmosfear 3, a kym som hral z povodnym nastavenim tak vsetko OK. Ale akonahle som zmenil nastavenie, dal som si stale slnecno, tak mi zmizla obloha. Teda nemam oblaky, obloha je cierna ako by bola noc len slnko svieti, zem je osvetlena aj tiene su len ta obloha je stale cierna. poradte co s tim . dikes.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
nejdřív se ujisti, že sis do hry nakopíroval i všechny *.dll knihovny, co zmiňuju v instrukcích. Případně si v nastavení AtmosFearu zaklikni návrat k původním hodnotám a restartuj hru.

Francesko řekl(a)...

ahoj hlasim bug grafickej u doplnku
Download [pro AtmosFear plugin]: varianta A masky....po nasazeni se po okrajich delaj zelene kosticky na okruzi cerne barvy jako by chibely textury skosuel sem 3x prekopirovat jesi se blbe nestahly ale ne....

Unknown řekl(a)...

Prvně díky za pravidelné updaty. Je fajn vidět, že na tom průběžně něco děláš=)

2 dotazy:
1. Chybí mi quick save a quick load, to je schválně vypnuté?
2. Na sestavě i5-4430, 24GB RAM, GTX 960 mi to jede na rozlišení 1440x900 na 60FPS, cokoli nahoru sníží FPS na polovinu (je jedno, jestli 1600x900 nebo 2560x1440 - nativní). Netušíš, čím to může být? Díky.

Hraji s Absolute Nature 3.01 Full a AtmosFear 3. Díky.

Unknown řekl(a)...

A ještě jeden dotaz...

Je možné nějak zmenšit HUD? Nano-HUD AtmosFearu vypadá pěkně, ale zřejmě nebude kompatibilní s tvým modpackem. Díky.

Datastor řekl(a)...

A já zase díky za zájem.

Quicksavy a quickloady jsem zakazoval dodatečně kvůli problémům v jádru hry. Mnohdy se při quicksavu neuloží všechny údaje, co hra potřebuje a následně dojde k pádu nebo rovnou k poškození pozice, což samozřejmě nikdo nechce.

K dalšímu dotazu těžko říct, ale může to mít na svědomí jeden z novějších herních updatů s vynucenou vertikální synchronizací a tudíž maximálním snímkováním na 60 fps. Ve zvláštním článku (odkazy v panelu vpravo) píšu o tom, jak jde hru zase downgradovat zpátky, tak se podle těch rad můžeš řídit a vyzkoušet, jestli se něco změní. Krom toho zkus přenastavit renderování na DX9 (DX10 a DX11 stejně nefungovaly správně). Víc mě ale v tuhle chvíli nenapadá.

Datastor řekl(a)...

K dalšímu dotazu - momentálně úpravy HUDu provádět nejdou (nebo alespoň ne bez vedlejších neduhů). Verze z AtmosFearu v kombinaci s DMP ale opravdu fungovat nebude, to je pravda.

Unknown řekl(a)...

Díky za odpovědi.

Co se DX11 týče... Vím, že DX11 byl na X-Ray později našroubovaný, ale přesto bych měl rád co nejlepší vizuální zážitek. Rozdíl mezi DX9 a DX11 je docela velký (tesallace, svícení...) Předpokládám, že jak AtmosFear tak Absolute Nature byl dělaný na DX11, nebo ne?

Článek pročtu, díky.

Jo a ještě jedna drobnost... Občas když zaměřuji nepřítele (červený kurzor) a kliknu myší pro střelbu, hra se minimalizuje na lištu, pak ji normálně nahodím zpět kdy pokračuje "akce" - zastřelení. Hraji ve fullscreenu a vůbec netuším, čím by to mohlo být.

K tomu HUDu - šlo by jej udělat aspoň transparentní? Teď mi na 2560x1440 rozlišení zabírá hud dobrou desetinu celé plochy, což mi trošku kazí immersion.

Unknown řekl(a)...

Jo a ještě kontrolní dotaz...

Kromě vizuální stránky mezi DX9 a DX11 je u mě markantní rozdíl v načítání. První loading hry s DX11 způsobí při načtení pozice totální zamrznutí hry na cca 20 vteřin, pak se objeví načítací obrazovka, načítá dalších 30 vteřin a až pak jsem ve hře. U DX9 je zamrznutí mnohem kratší. Je to normální "jev"?

Datastor řekl(a)...

Tak to nemám zdání, jestli AF s AN byly pod DX11, ale před nedávnem jsem funkčnost pod DX10 a DX11 řešil taky (bohužel ne s úplně ideálním výsledkem). Pod DX10 hra po několika minutách padá, stejně jako Clear Sky. Mělo by údajně zabrat nehrát ve fullscreenu a taky to zmiňuju v nejčastějších dotazech, ale třeba konkrétně u mě se hra často přisekávala (sice jenom na pár sekund, ale stejně to otravuje). Pokud by kdokoliv přišel na funkční řešení, milerád bych ho tady uveřejnil.

DX11 v sobě nese neduh v podobě rozmazání textů a pokud člověk vyloženě nechce mít žaludek na vodě, tak na tohle řešení taky může zapomenout. Nedovedu ale říct, jestli se stejná chyba projevuje i na grafikách od Ati. To by byla opět otázka pro ostatní.

K minimalizování hry na plochu u mě nikdy nedošlo, ale to může mít na svědomí nějaká jiná aplikace - například Live Update od MSI. Zkus povypínat všechny procesy na pozadí, co zrovna nepotřebuješ.

Rozměry HUDu jsou problém přímo enginu hry a mám obavu, že i menší verze se roztáhne (a případně i rozpixeluje v závislosti na velikosti základní textury). V DMP je ale většina elementů stejně neaktivních, takže během hry se zobrazí maximálně tak ikony krvácení, přetížení nebo poškození výbavy. Pro kompletní zobrazení stavu hráče je potřeba přejít do inventárního okna.

A k poslednímu dotazu - to je naprosto normální. Jak už jsem psal v úvodu tohohle příspěvku, i u mě je pod DX10 a DX11 renderem spousta problémů a delší načítání mezi ně rozhodně patří. Vyjma toho navíc dochází k omezení vykreslování slunečních paprsků jenom na několik hodin z herního dne.

Unknown řekl(a)...

Zkusil jsem teď vrátit DX9. Načítání je teda o 500% rychlejší, ale bohužel FPS jsou podobně dole jako u DX11. To je zvláštní, ještě si zkusím pohrát s nastavením grafiky.

A už snad poslední dotaz. Nedaří se mi unavit postavu tak, aby mohla jít spát. Vždycky to píše, že nejsem unavený. Teď přečkávám noc v Janově chozením tam a zpět, protože jednak v noci je to venku zatím celkem masakr a navíc je toxická bouře. Jak unavím postavu aby mohla jít spát?=D Díky.

Datastor řekl(a)...

Zkus vypít vodku, koupit si u zdravotníka prášky na spaní a nebo se ještě ujisti, jestli sis stahoval pod odkazem k základnímu DMP i opravu únavy. Co jsem tak porůznu zjišťoval, tak únava musí nějak neplánovaně souviset i s nějakou další herní funkcí, protože u poloviny hráčů funguje dobře a u poloviny nefunguje vůbec.

Unknown řekl(a)...

Tak oprava únavy funguje=) Díky.

Unknown řekl(a)...

Tak jsem testoval optimalizaci a zjistil, že při hraní mám vlastně vytížené jedno jádro CPU na 100% a další jedou na 5-10%. GPU jede na 60%. FPS se drží kolem 30, což je u FPSky trochu málo. Asi není způsob, jak to rozjet na více jádrech, co?=(

Datastor řekl(a)...

Tak všichni Stalkeři stejně vytěžovali jenom jedno jádro procesoru, tady jde o limitaci herního enginu (nehledě na fakt, že ani valná většina ostatních her neumí víc jak jedno jádro využít). Je spíš otázkou, jestli se něco nestalo přímo v systému. Na i5 2500K, GTX 970 a 20GB RAM mi framerate při použití starších souborů bez aktivní vertikální synchronizace dalece přesahuje nastavenou šedesátku, a to i s aktivním Absolute Nature a AtmosFearem. Můžeš se zkusit podívat do nVidia Control panelu a přinejhorším resetovat nastavení, ale jinak mě moc dalších řešení vážně nenapadá - i přesto, že bych ti hrozně rád poradil.

Můžeš si ještě zkusit stáhnout moje nastavení grafiky (v konfigu jsou i úpravy pro AtmosFear), ale těžko říct, jestli to k něčemu bude.

pan_salieri_! řekl(a)...

ahoj,
díky za skvělé úpravy, s alterou zóna prokoukla ještě více :) ...
měl bych však na tebe prosbu, zda by bylo možné udělat trader mod na odemknutí všech zbraní u překupníka, ke spoustě jsem se během hry nedostal a rád bych si je vyzkoušel ...
díky za to, co děláš :) ...

salieri.

Datastor řekl(a)...

Já zase děkuju za chválu :). Doplněk na zpřístupnění všech zbraní ale dělat nebudu; vydávám je jenom pro herní prvky, co nemusí sednout všem (například právě zobrazení indikátorů na obrazovce). Nehledě na to, že by se pak vyskytly problémy při použití Professional nebo Professional Plus režimů.

Unknown řekl(a)...

Zdravím,
samozřejmě i já musím pochválit skvělou práci na DMP :-). Každopádně mám dotaz... momentálně hraju Stín a zajímalo by mě, jestli se tam dá nakopírovat podsvícená osnova na PSO-1 odsud z CoP, popř. jde to řešit nějak jinak? Ta černá původní mi vůbec nevyhovuje a pořádně jí kolikrát ani nevidím.
Díky za odpověď.

Unknown řekl(a)...

Hi Datastor, dajú sa aj nejake iné
Addony(Grafika ako Misery) alebo nieco podobne, nových monstrov, lepsie Night Vision ? Este som nehral DMP ale ma to velmi zaujma susit tvoj Mod.

Starkiller řekl(a)...

Ahoj Datastor, chtěl bych se zeptat, jak změním textury okruží pro helmy a obleky? Např. u exo vyměnit z plynový masky na jeden z obrněný helmy?

Datastor řekl(a)...

Starkiller:
Nazdar,
po stažení doplňku na okruží masek si stačí v adresáři gamedata\textures\dynamic_hud najít textury, co chceš nahradit, původní smazat nebo přejmenovat a nahradit je za textury, co ti budou vyhovovat víc (a samozřejmě dodržet názvy původních). V tomhle případě teda nahradit všechny hud_gas textury. Exoskeletony ale sdílí okruží s normální plynovou maskou, takže změna se projeví i na nich.