NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

Časté dotazy - Clear Sky


Na úvod několik důležitých poznámek:
Vzhledem k totálnímu ignorování betatestu ze strany GSC není nijak neobvyklé, že hra často padá, a to i přesto, že DMP zahrnuje velké množství oprav a zároveň se i se svými změnami snaží o maximální možnou stabilitu. Pokud k pádu dojde, zkuste načíst poslední uloženou pozici [případně nějakou starší] a zaslat mi výpis z logu [bod 2 - Hlášení problémů]. Rovněž nezapomeňte často ukládat.

Pozor! Nevěřte automatickému ukládání, které hra jednou za čas provede a ukládejte sami přímo v hlavní nabídce. Nepřepisujte jednu nebo dvě pozice pořád dokola, ale ukládejte pokud možno vždy na novou pozici. 

Hra častěji padá pod Windows Vista [platí hlavně pro 64-bit verzi]. Ke zredukování pádů je potřeba nainstalovat aktuální Service Pack a aktualizovat ovladače grafické karty.

_______________________________________________________________


Nefunkční CD klíče na Steamu:
  • Vzhledem k technické závadě jsou legálně získaná sériová čísla nefunkční, ale lze je lehce znovu aktivovat. Stačí jen kliknout na následující odkaz a do políčka zadat CD klíč, co jste při koupi obdrželi. Pak už zbývá klepnutím na tlačítko starý klíč ověřit a nechat si vygenerovat nový.

_______________________________________________________________


1] Pod Windows 10 dochází k pádům hry hned po kliknutí na zástupce. Nemodifikovaná hra přitom spustit jde.
  • Podle všech aktuálních informací jde o problém týkající se omezení zápisu do adresáře Program Files. K problému dojde v okamžiku, kdy je hra nainstalovaná na stejném oddílu disku, jako je i samotný systém. Jediným řešením tudíž je nainstalovat hru na druhý oddíl disku, případně rovnou na jiný disk [v závislosti na sestavě]. Návod na rozdělení disku na více oddílů je popsán například na tomto webu.


2] Hláška "Nedostatečná práva: při prvním spuštění této aplikace musíte být administrátor."
  • Podle citace z diskuzního fóra CDProjektu jde pravděpodobně o chybu v aktualizaci ochrany Tages - stačí si stáhnout ovladač Tages. Na webu klikněte na záložku Drivers a pak si vyberte ovladač podle systému.


3] Chybějící knihovna d3dx9_37.dll
  • Chybová hláška se zobrazí po spuštění hry a odkazuje na chybějící knihovnu. V takovém případě stačí aktualizovat DirectX z webu Microsoftu.


4] Aktivace prostorového zvuku
  • Metoda 1: Stáhněte si následující *.dll knihovnu [soft_oal.dll] a přejděte do složky bin, umístěné v adresáři s nainstalovanou hrou. Najděte soubor OpenAL32.dll a libovolně jej přejmenujte [nebo jej přesuňte do jiné složky]. Ujistěte se, že zmíněný soubor se již v bin adresáři nenachází a na jeho místo nakopírujte soft_oal.dll z odkazu uvedeného výše. Spusťte hru, přejděte do nastavení zvuku a z nabídky Zvukové zařízení vyberte položku DirectSound Software. Změnu potvrďte a restartujte hru.  
  • Metoda 2: Pokud by nefungovala první metoda, nakopírujte do bin složky *.dll knihovny [eax.dll, OpenAL32.dll, wrap_oal.dll, xrSound.dll] z následujícího archivu. Před samotným kopírováním si původní soubory raději zazálohujte. Poté už stejně jako v prvním případě přejděte do nastavení zvuku a z nabídky Zvukové zařízení vyberte položku DirectSound Software. Změnu potvrďte a restartujte hru.


5] Hra náhodně padá s následující chybou:

[error]Arguments : Not enought textures for shader, base tex: wpn\wpn_bullet1_545

  • Jedná se o chybu v základní hře, na kterou DMP nemá vliv. Problém se vyskytuje jen s nastaveným statickým nasvětlováním a mělo by jej zdárně opravit přepnutí na dynamické nebo plně dynamické nasvícení [dle možností vaší sestavy] - viz screenshot.


6]  Chybová hláška Cannot open file "fsgame.ltx"
  • Hra nechce naběhnout a po zapnutí se zobrazí hláška Cannot open file "fsgame.ltx". Check your working folder. Většinou pomáhá vytvoření zástupce na plochu a spouštění hry přímo přes něj. Pokud by předchozí rada nepomohla, otevřete Notepad [Poznámkový blok] a napište do něj start bin\xrengine. Pak už jenom stačí si soubor uložit [název si zvolte sami] s příponou .bat do hlavní složky s hrou a tu zapínejte právě přes tenhle soubor - v případě problémů si jej můžete stáhnout odtud. Pokud byste dali přednost spouštění hry z plochy, stačí si vytvořit zástupce, odkazujícího právě na nově vytvořený *.bat soubor a změnit mu ikonu [pravým myšítkem klikněte na soubor, zvolte položku Vlastnosti, přejděte na záložku Zástupce, poté klikněte na tlačítko Změnit ikonu a ze složky s nainstalovanou hrou zvolte soubor stalker_cs.ico, případně svoji vlastní ikonu].


7] Pády hry při nastavení DX10 renderování [64-bit Windows]
  • Viníkem je systémová aktualizace s označením KB2670838. Tu je však možno odinstalovat následujícím způsobem: Klikněte na nabídku Start, poté na Ovládací panely, dále na Programy a funkce a z levého panelu vyberte položku Zobrazit nainstalované aktualizace. Chvíli počkejte, dokud se seznam kompletně nenačte a najděte položku "Platform Update for Windows 7x64-Edition (KB2670838)" [obrázek], na kterou klikněte a z horní lišty zvolte možnost Odinstalovat. Název se může lišit podle verze operačního systému a podle dostupné lokalizace, ale číslo zůstává vždy stejné, takže se orientujte podle něj. Následně už jen stačí restartovat počítač. 
  • Po odinstalaci výše zmíněné aktualizace však podle mnohých reakcí může dojít k tomu, že nepůjde spustit jiné hry fungující výhradně pod DX10. Pokud nechcete riskovat, mělo by stačit v nastavení vypnout režim celé obrazovky a hrát v okně. Nápomocen může být program Windowed Borderless Gaming, který odstraní okraje obrazovky [ke stažení ZDE]. Použít lze i Fake Fullscreen pro The Elder Scrolls V: Skyrim [odkaz spolu s návodem v angličtině ZDE, návod v češtině pak ZDE].
  • V případě, že z nějakého důvodu aktualizaci KB2670838 odinstalovat nechcete, nemůžete, či jen chcete využít grafických možností fungujících pod DX10/DX11 renderem, může se pro vás stát řešením následující oprava. Archiv po stažení stačí rozbalit a všechny soubory nakopírovat do adresáře bin, který najdete ve složce s nainstalovanou hrou.


8] Během hry nelze přepnout na granáty, i když jsou v inventáři
  • Jedná se o problém vyskytující se už v základní hře a projeví se vždy, když granáty někam odkládáte. 
  • Pokud si přesto budete chtít pár kousků nechat [například dva z celkových osmi, které momentálně máte u sebe], odložte o jeden víc a následně si ho zase vezměte zpátky. Hra nebere v potaz odebrání granátu z hráčova inventáře, ale pouze jeho přidání.
  • Pokud jste zrovna v boji nebo v jiné vypjatější situaci, stačí granát odhodit z inventáře na zem a stejně jako v minulém případě jej znovu sebrat.


9] Prodlevy v obsazování území
  • Během války frakcí se družina nechce dostat na cílovou pozici a nebo se nechce odznačit úkol - to taky s velkou oblibou nefungovalo už přímo v prodejní verzi. Můžete vyzkoušet uložit a zase nahrát hru [přes hlavní menu, ne přes quicksave] - to většinou zabírá. Pokud by tahle rada nepomohla, zkuste nějakou dobu počkat. Děje se tak zejména při obsazování strojového dvora v oblasti bažin.


10] Úbytek života 
  • To, že Vám během hry začne ubývat život není chyba, ale hladovost hlavní postavy. Stačí sníst konzervu / chleba / klobásu a úbytek života se zastaví.


11] Stornování vedlejších misí
  • Na půli cesty se Vám dozajista někdy stornuje nějaká náhodně generovaná úloha [hlavně v bažinách] - to je rovněž chyba už od prodejní verze a modpack ji opravuje jenom z části. Opět pošlete vřelé poděkování GSC.


12] Obloha se zabarvuje do žluta
  • Na zahraničních diskuzních fórech se objevila možná oprava, která zabere jenom chvilku. Stačí kliknout pravým myšítkem na zástupce hry, do kolonky Cíl dopsat na konec záznamu [za uvozovky] ještě parametr -gpu_nopure a změnu potvrďte. Hru pak spouštějte výhradně přes tohoto upraveného zástupce.
  • Příklad upraveného zástupce: "C:\Hry\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\xrEngine.exe" -gpu_nopure


13] Pády hry vinou chyby v xr_patrol skriptu
  • Pokud k podobné chybě dojde a hra spadne, zkuste načíst starší uloženou pozici a nebo autosave ze začátku lokace. Dochází-li k chybě při přiblížení se k určitému místu v dané úrovni, pokuste se k němu [nebo alespoň do jeho nejbližšího okolí] dostat s pomocí průvodce. Nejde však o chybu, kterou by zaviňoval modpack a projevuje se velmi často i v základní hře kvůli problémovým frakčním válkám.

14] Problémy se stínováním
  • Na zemi se zobrazují stíny jako rozsypaná čočka, před postavou zase pruh, co ubíhá společně s pohybem. Lze se toho zbavit poměrně snadno - otevřete si složku Sdílené dokumenty/STALKER-STCS [v případě Windows Vista a Windows 7 hledejte v adresáři Users/Veřejné/Veřejné dokumenty] a najděte si soubor user.ltx. Teď už jen stačí najít hodnoty z následujícího seznamu, které podle něj přepište a soubor uložte. Pak spusťte hru.  
r2_slight_fade 1.
r2_sun_depth_near_bias -0.
r2_sun_details on
r2_sun_far 65.
r2_sun_focus on
r2_sun_near_border 1.
r2_sun_tsm off
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tonemap on
r__supersample 8
  • Poznámka: Příkazy lze upravovat i za běhu hry po stisknutí vlnovky [hned pod klávesou Esc]. Po napsání pak každý příkaz stačí potvrdit klávesou Enter a pokračovat v zadávání dalšího.


15] Pokles fps
  • Pro navýšení plynulosti hry [avšak za cenu horšího vzhledu] stačí v adresáři gamedata\textures smazat nebo přejmenovat složky detail, door, map, mtl, roof, tile, wall, water, wood a z wpn složky následující textury základních zbraní:
wpn_abakan, wpn_ak74, wpn_beretta, wpn_colt, wpn_fn2000_new, wpn_g36, wpn_groza, wpn_hpsa, wpn_knife, wpn_l85, wpn_lr300_banan, wpn_mp5, wpn_pm, wpn_sig550, wpn_spas12, wpn_svd, wpn_svu-a, wpn_toz-34, wpn_upgrade, wpn_vss, wpn_walther99 [a všechny bumpmapy k nim].


16] Nereagující klávesnice a nefunkční ukládání hry
  • Hra má občas tendenci všechny nastavené klávesy bez zjevného důvodu vyřadit z provozu. Stane-li se tak, stačí přejít do nastavení a zkontrolovat, zda jsou jednotlivé akce skutečně k požadovaným klávesám přiřazeny. Pokud ne, měly by se u všech položek zobrazit tři pomlčky. V takovém případě  je nutno pomocí resetovacího tlačítka v dolní části obrazovky vrátit všechny klávesy do původního nastavení a následně je opět nastavit dle vlastního uvážení.
  • Stejně tak může dojít k tomu, že hra odmítne ukládat nově vytvořené uložené pozice. V takovém případě se ujistěte, že složka s uživatelskými daty není chráněna proti přepisu. Tu najdete v adresáři Users\Public\Documents\STCS. Na složku klikněte pravým tlačítkem myši, následně zvolte položku Vlastnosti a v okně, které se následně zobrazí, odškrtněte zatržítko u volby Jen pro čtení.


Další časté otázky jsou k přečtení na scorpions fóru.

43 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Ahojte, stiahol som si dmp renova 3.13, nemožem sa dostať z Bažin, neustále mi hra padá, išiel som už 6x odznovu ale nemožem sa dostať za "strojový dvúr", hra mi padla asi už 50x, keď som sa konečne dostal na "jižní statek" a išiel som zo sprievodcom do kordonu tak mi padla hra pokaždé ako som sa objavil v tuneli, pomožte mi ak sa to dá, nepoužívam ine módy okrem dmp renova, hru som začal odzačiatku.

Mjr. Malder řekl(a)...

Skúsil si bod 6. v častých otázkach? Odinštalovať update windowsu ak máš 64bit verziu systému.

Unknown řekl(a)...

Skúsim, ked sa podarí tak napíšem, ďakujem

Unknown řekl(a)...

Odinštaloval som ten plugin, reštartoval som počítač, hru som začal odznova ale keď som sa dostal do kordonu do tunelu tak mi hra padla, skúsim zaslat výpis z logu keď sa mi to podarí poobede, ďakujem.

Datastor řekl(a)...

Omlouvám se za pozdější reakci, Blogger opětovně resetoval nastavení o oznámení nově příchozích komentářů. Pokud problém přetrvává, rozhodně mi výpis z logu pošli a podívám se na to, ale doteď mi podobnou chybu nikdo nehlásil. Ještě se ujisti, že máš hru aktualizovanou na verzi 1.5.10 a používáš nejnovější verzi modpacku.

Unknown řekl(a)...

Ďakujem za ochotu, áno mám najnovšiu verziu (3.13), áno mám verziu 1.5.10, idem pozrieť ten výpis z logu.

Unknown řekl(a)...

Application: XRay Engine
Computer: KATRINKA-THINK
User: Katrinka
Date: Monday, March 09, 2015 4:25:23 PM

Error Reason:
----------------------------------------
xrEngine.exe caused BREAKPOINT in module "G:\Program Files (x86)\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\xrCore.dll" at 0023:1001B944, xrDebug::backend()+164 byte(s)

User Message:
----------------------------------------
Expression : fatal error
Function : CBlender_default::Compile
File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRenderPC_R1\BlenderDefault.cpp
Line : 50
Description :
Arguments : Not enought textures for shader, base tex: wpn\wpn_bullet1_545



System Error:
----------------------------------------
0x00000012 - There are no more files.

Registers:
----------------------------------------
EAX=443FA510 EBX=001856E8 ECX=443FA518 EDX=443FA63B
ESI=100486E0 EDI=0348C6B0 FLG=00200212
EBP=00185208 ESP=00184200 EIP=1001B944
CS=0023 DS=002B SS=002B ES=002B FS=0053 GS=002B

CPU:
----------------------------------------
Number of Processors: 2
Processors Descriptions:
1. Intel(R) Pentium(R) CPU B960 @ 2.20GHz
2. Intel(R) Pentium(R) CPU B960 @ 2.20GHz

Operating System:
----------------------------------------
OS Version: Unknown Service Pack 1
Build Number: 7601

Memory Usage:
----------------------------------------
Current Memory Load: 85%
Total Physical Memory: 3685 MB
Available Physical Memory: 521 MB
Total Page File Memory: 4095 MB
Available Page File Memory: 2154 MB
Stack Trace: Interrupted Thread, TID: 120276
----------------------------------------
"G:\Program Files (x86)\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\xrCore.dll" at 0023:1001B944, xrDebug::backend()+164 byte(s)
"G:\Program Files (x86)\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\xrCore.dll" at 0023:1001BBB3, xrDebug::fatal()+99 byte(s)

Stack Trace: Running Thread, TID: 120172
----------------------------------------
"C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll" at 0023:7726F8D1, ZwWaitForSingleObject()+21 byte(s)
"C:\Windows\syswow64\kernel32.dll" at 0023:76811194, WaitForSingleObjectEx()+67 byte(s)
"C:\Windows\syswow64\kernel32.dll" at 0023:76811148, WaitForSingleObject()+18 byte(s)
"G:\Program Files (x86)\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\BugTrap.dll" at 0023:003C87C4
"G:\Program Files (x86)\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\BugTrap.dll" at 0023:003C6C0C, BT_MakeSnapshot()+339 byte(s)
"G:\Program Files (x86)\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\BugTrap.dll" at 0023:003C6C56, BT_SehFilter()+11 byte(s)
"C:\Windows\syswow64\kernel32.dll" at 0023:76850303, GetProfileStringW()+77159 byte(s)
"C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll" at 0023:772C74FF, RtlKnownExceptionFilter()+183 byte(s)
"C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll" at 0023:77289F45, RtlInitializeExceptionChain()+54 byte(s)

Unknown řekl(a)...

Snáď je to ono ( errorlog ), trvalo mi docela dlho kým som to sem všetko poslal, ak to nieje ono tak mi potom napíš, ďakujem za všetko.

Unknown řekl(a)...

Ďakujem veľmi pekne, idem to vyskúšať, veľmi ďakujem za ochotu, budem o vás písať len tie najlepšie recenzie, ste skvelí. :D, tie chyby na blogu som si čítal všetky, ale túto som nebral do úvahy, kedže mi hra predtým ako som mód nainštaloval tak mi hra nepadala.

Unknown řekl(a)...

Juhú, úspech, vždy som hral na statickom osvetlení kôli notebooku, mám len 500MB grafiku, ďakujem vám veľmi pekne

Datastor řekl(a)...

Nemáš za co :). Hlavně, že se ten problém dalo vyřešit.

Unknown řekl(a)...

ok, dufám že nevadí že znova píšem, ale chcel som sa spýtať či nemáš, nepoznáš nejaký návod ako sa narába s X-Ray enginom, som to stiahol, skúšal, ale neviem prísť na to ako ho správne použit a vytvorit niečo nové do hry...

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
samozřejmě že nevadí, ale tady je rada těžká. Přímo pro X-Ray dokumentace nevyšla, nebo alespoň ne oficiální. Pro SDK ke Stalkerovi se sice dílčí návody objevily, ale bez Googlu se stejně nikam nehneš (nehledě na to, že valná část materiálů je v ruštině).

Unknown řekl(a)...

OK, ďakujem, pozriem sa teda na ten google, pozeral som aj predtým, ale dúfal som že mi pomôžeš, že nejaký návod zoženieš, ale nevadí, ďakujem, keby niečo, tak sa ozvem.

Unknown řekl(a)...

Ahoj,
mam OS Win 8.2, hru instalovanou v program files a stále mam problém s bodem 5, zkusil sem už asi všechno včetně místního návodu i vyzkoušení souboru co je u něj připíchlej, zkusil sem na to nějaký patche, jinej crack, zkusil sem i prostý ostranění potíží s kompatibilitou a nic. Neví někdo co s tim?

Díky,
Tom

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
zkus hru přeinstalovat jinam. Co si pamatuju, tak problém s instalací do Program Files řešilo vícero lidí.

Unknown řekl(a)...

Bohužel, to byla jedna z prvních věcí, co sem zkoušel.. Předtim než sem to přeinstaloval z Program Files (x86) do Program Files, generoval úplně jinou chybu, nenaleznutej xrEngine v Program Files.
Teď, když je v Program Files, háže: Cannot open file "fsgame.ltx". Check your working folder...

Takže, co s tim? :-(

Datastor řekl(a)...

Zkus vytvořit úplně novou složku někde na disku (kompletně mimo Program Files), následně smazat user.ltx a nakonec znovu vytvořit *.bat soubor podle návodu v nejčastějších dotazech. Tuhle metodu mám vyzkoušenou jak na originálních krabicovkách, tak i na GOG verzích. Tam k tomuhle problému dochází se železnou pravidelností.

Kdyby nic z toho nepomohlo, zkus po instalaci hry přesunout obsah bin složky do hlavního herního adresáře a hru spustit přes původního zástupce. Kdyby se i tak objevila varovná hláška s fsgame.ltx, znovu vytvoř *.bat soubor, ale tentokrát do něj napiš jenom start xrengine. Víc mě nenapadá.

Unknown řekl(a)...

Zkusil sem přesně jak si psal s tim rozdílem, že u mě soubor user.ltx po instalaci nebyl. Chybějící fsgame.ltx ovšem nahradila úplně prvotní chyba, kterou sem měl i po instalaci do Program Files (x86): "Vstupní bod procedury XXXXXXX se nepodařilo v dynamicky propojované knihovně C:/umístění souboru/xrEngine.exe nalézt." a to jak pro spouštění přes původního zástupce, tak přes *.bat i před přesunutím obsahu složky bin tak i po něm.. Bude to nejspíš problém s kompatibilitou s win8.2, kterej sem zatim nevyřešil

Jirivosborg řekl(a)...

Ahojte hra neustale pada a objeví se xrEngine prestal pracovat co s tím

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
podívej se do informační sekce. Takhle bez podrobností se nemám čeho chytit.

Unknown řekl(a)...

Ahojte
tak jsem znovu po letech neodolal a chci si zahrát opět serii Stalkera s timhle užasným modem :-) takže v první řadě chci poděkovat za skvělou práci co odvadíš , kloubouk dolů !
ale k věci , nikdy jsem s tim problém neměl , ale ted mám v pc windows 10, a za boha nikde nemužu najít tu složku "gamedata" abych ji mohl přepsat kvůli tomu modu .. netušíte někdo kde by se ta složka mohla nacházet ? dokumenty,program files mám vše prolezlé a nikde nic , ani netuším kam se to může ukládat , nikdy jsem s timhle problém neměl a vždy jsem to našel ale ted to v těch 10 nemužu najít :-/ Díky moc za každou radu :-)

Datastor řekl(a)...

Nazdar a díky moc za takovou chválu :). V základní hře se gamedata složka nevyskytuje, tu právě přidává až daná modifikace nebo modpack. Jinak se ukládá vždycky do hlavního adresáře s instalovanou hrou.

Unknown řekl(a)...

Ahoj , za chválu neděkuj , zasloužíš si ji právem :-)
Každopadně děkuji za pomoc , hrál jsem všechny 3 díly s modpackem asi 5x a ted jsem uplně zapoměl že to je takhle jednoduché ... Díky moc ! :-)

Unknown řekl(a)...

Ahoj ..
Teda ač nerad , tak jdu zase s prozbou o pomoc ... snažil jsem se rozjet clear sky .. bez modu hru naprosto v pohodě spustím a rozehraji , ale po aplikaci modu už se nechytám .. nahodí mi to hlášku soubor xrengine přestal pracovat , s tim že bud jsem opravdu neschopnej , tak jsem nenašel nikde ani na tvé stránce nějakou radu ....


posílám i vypis z logu , snad ti tahle část stačí :
FATAL ERROR

[error]Expression : assertion failed
[error]Function : CTextureDescrMngr::LoadTHM
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\TextureDescrManager.cpp
[error]Line : 50
[error]Description : F->find_chunk(THM_CHUNK_TYPE)



Každopadně díky

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
tak tahle chyba je pro mě úplnou novinkou, ale co jsem tak zjistil ze zahraničních fór, tak by mělo stačit reinstalovat hru. Ale zdůrazňuju to slovo "MĚLO". Případně zkus ještě před reinstalací smazat user.ltx a hru spustit ve výchozím nastavení.

Unknown řekl(a)...

Ahoj datastore
Mělo mě to napadnout zkusit tu hru komplet přeinstalovat ... ale Tobě patří velké díky .. pomohlo to a hru rozjedu , jsi borec a vyznáš se .. Díky :-)

Datastor řekl(a)...

Tak za těch několik let toho člověk přece jenom docela dost pochytí :). Každopádně jsem rád, že reinstalace zabrala.

Mjr. Malder řekl(a)...

Ahoj Datastore,

mám taký problém, že mi zakaždým padne hra do windowsu, ked sa priblížim k táborom v Kordone. Lokáciu mi načíta, ale akonáhle sa priblížim bud k dedine kde je Sjodorovič alebo ku táboru Stalkerou tak to padne. Skúšal som sa tam presunúť aj so sprievodcom a po loadingu to hned padne. Skúšal som aj starší save ale bez zmeny. Mám najnovší modpack 3.13 verzia hry 1.5.10.

Výpis s logu:
FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ...alker clear sky\gamedata\scripts\task_objects.script:1589: attempt to call method 'alive' (a nil value)

Ďakujem za rady.
Marek

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
ten tvůj problém vypadá spíš jako jedna ze základních chyb výchozí hry, která se ale odhaluje dost komplikovaně. Zkus přejmenovat soubor task_manager.script ve složce gamedata\scripts a přesunout se do vesnice takhle. Pokud by předchozí rada nezabrala, zkus dočasně přejmenovat celou složku trade v adresáři configs\misc.

Upozorňuju ale, že je to jenom tip. Tyhle chyby je opravdu problém efektivně opravit, ale osobně bych si tipnul, že se ve hře spustila nějaká bránící mise k místu, kde se nenaspawnovali protivníci a hra si s takovou situací prostě nedokáže poradit. Co jsem zjistil i z ostatních stránek, tak jde o jednu z nejčastějších chyb, na kterou hráč může v Clear Sky narazit. A která navíc nesouvisí ani s žádnou konkrétní lokací - je čistě náhodná. Úplně přinejhorším bych zkusil rozehrát hru od začátku, i když chápu, že do toho se nikomu nikdy moc nechce. To ale bohužel nedokážu nijak ovlivnit, i když bych hrozně rád.

Mjr. Malder řekl(a)...

Čaves a dik za rýchlu odpoveď,

bohužial to nepomohlo. Skúsim ešte nejaké staršie savy, mám ich viac a uvidím či to pôjde, poprípade skúsim pokračovať v hre (mám ísť do yantaru), možno sa to nejak napraví.

Z toho čo som ja hľadal a pozeral ten script tak to hádže problém pri tejto časti:

-- Is quest complete?
function CBringItemTask:check_task(tm)
if(self.check_time~=nil) and (time_global()-self.check_time<=250) then
return
end
self.check_time = time_global()
if self.target then
local obj = alife():object(self.target)
if obj and not obj:alive() then
self.last_check_task = "fail"
local squad_obj = sim_board.get_sim_board().squads[obj.squad_id]
if squad_obj then
squad_obj.random_tasks[4] = nil
end
return
end
obj = db.storage[self.target] and db.storage[self.target].object
if obj and db.actor and obj:general_goodwill(db.actor)<-1000 then
self.last_check_task = "fail"
local squad_obj = db.storage[self.target].squad_obj
if squad_obj then
squad_obj.random_tasks[4] = nil
end
return
end
end
if(self.state=="started") and (self:has_requested_items()) then
self.state = "have_item"
elseif(self.state=="have_item") and not(self:has_requested_items()) then
self.state = "started"
elseif(self.state=="finished") then
self.last_check_task = "complete"
end
end

Datastor řekl(a)...

Tady právě platí to, co jsem psal už v předchozím příspěvku - chyba nemusí nutně vězet přímo v tom, co vypíše log. Už jsem měl v minulosti několik případů, kdy chyba byla někde úplně jinde, ovšem kvůli absenci betatestu ze strany GSC hra chyby ve skriptech detekovala špatně (což je zásadní problém).

Mjr. Malder řekl(a)...

Chápem, každopádne ďakujem za tipy a za tvoj čas.

Mjr. Malder řekl(a)...

Práve som skúšal ešte staršie savy, a rozbehal som to. Pravdepodobne bude problém v tom spawnovaní jednotiek. Tento posledný save čo mi išiel je po tom ako som splnil quest so zaplavením podzemia agropromu. Po tomto queste sa povinnosť začala presúvať po smetisku a napadať aj slobodu a obe strany posielali jednotky ku bariére. Pravdepodobne tam niekde nastala chyba.

Datastor řekl(a)...

Myslel jsem si to - ale na tom vůbec nesejde. Hlavní je, že můžeš pokračovat alespoň ze staršího savu a že funguje. Díky moc za informování.

simon press řekl(a)...

zdravim.. Mam problem se zobrazenim nepratel v PDA na mape. jak by se prosim dal tenhle problem resit? diky za info.
mam ver. 1.5.10 DMP RENOVA 313

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
na PDA mapě jsem zobrazování nepřátel zakazoval, tudíž nejde o chybu. Ve Stínu Černobylu a i v Call of Pripyat se na PDA mapě ikony protivníků nezobrazovaly, tudíž jsem vycházel právě z toho.

Pokud by ti indikace přece jenom chyběla, můžeš zkusit z adresáře gamedata\configs\ui smazat soubory map_spots.xml, map_spots_relations.xml, zone_map.xml a zone_map_16.xml. Už si ale přesně nevzpomínám, kde přesně tyhle záznamy v Clear Sky byly.

Unknown řekl(a)...

Zdravíčko.
Neodolal jsem a modpack stáhl, nainstaloval, vše v pořádku. Pak bohužel začala hra padat. Zařídil jsem se podle bodu 6, aktualizaci odinstaloval. Vše proběhlo v pořádku, aktualizace úspěšně odinstalována, PC si vynutil restart... a už 20 minut trčí na fázi "Příprava na konfiguraci systému Windows, nevypínejte počítač."
Má s tím někdo podobné zkušenosti? Aby se po odinstalování aktualizace takhle kousnul?
Díky za odpověď.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
odinstalace aktualizace žádnou chybu v systému neudělá, to se nemusíš bát. Někdy spuštění nebo konfigurace může trvat delší dobu v závislosti na tom, jestli se nepotřebuje nastavit i něco dalšího (nebo pokud se ještě navíc nestáhla nějaká aktualizace). Zkus ještě počkat.

Unknown řekl(a)...

Prokonzultováno s ajťákem.
Tak na vině opravdu není odstranění aktualizace, prostě a jednoduše si můj PC nadělal do trenýrek při procesu konfigurace a došlo k poškození některých systémových prvků. :D Vzhledem k jeho věku to prý byla jen otázka času.
No nic, vezmu ho na přeinstalování a pak pokus č.2

Unknown řekl(a)...

Zdar, měl jsem stejný problém, najednou pád, hlášení xrengine přestal pracovat.. Zkoušel jsem všechny postupy co jsem našel na netu, ale nakonec jsem zjistil, že problém nastává když ukládám F5 quicksave, takže teď akorát musím lézt pořád do menu a ukládat pod jiné pozice. Problém vyřešen, hra nepadá ani v místech, kde jsem předtím kvůli tomu hru už definitivně odinstaloval. Tak třeba to někomu pomůže.

pivexplus řekl(a)...

zdarec datastore ,bohužel mám problém a nevím co s ním ... po sebrání prvního artefaktu hra okamžitě spadne na bugtrap a xray engine 1.5 .... už nevím co s tím zkoušel jsem všechno ,porad prosím

Datastor řekl(a)...

pivexplus:
Nazdar,
takhle bez dalších informací ti k tomu nedovedu nic říct. Jakmile hra spadne, pošli mi mailem výpis z logu (bližší informace najdeš tady).